dissabte, 24 d’agost del 2013

La Maria Perquè es presenta

Hola, sóc la Maria Perquè i visc amb la Fada Turquina a l'escola bressol Gegants  de Mollet. De fet encara no m'hi he instal·lat del tot, estan acabant d'arreglar el meu laboratori.
Què? no enteneu què hi fa un laboratori en una escola bressol? A veure si us ho sé explicar:
Els nens i les nenes sempre ho estan tocant tot (tenen la vista als dits, que diuen les iaies), després es passen el dia preguntant : "per què?" i "per què?" fins que moltes vegades els adults s'empipen i conteten "perquè sí" i s'ha acabat el bròquil. Així que a l'escola bressol a més de deixar-los tocar i remenar, han volgut organitzar un espai tranquil on en un grup reduït puguin experimentar i preguntar tot el que vulguin.
I aquí vaig aparèixer jo. Jo estava tan traquil·la a dins d'una caixa amb altres titelles...  vaig ser un regal que va fer l'Angie a l'escola ( l'Angie és la meva creadora, que consti) i com que em va fer amb el cap tan gros i els ulls tan sortits, van pensar que necessitava ulleres i que pensava molt.
I aquí em teniu disposada a fer-me amiga de totes les criatures de l'escola i a proporcionar material divers per fer experiments.


No pretendré que els infants realitzin un darrere l’altre un determinat experiment que té un resultat predeterminat, com en una recepta, això seria massa avorritper a nens i nenes d'aquesta edat. Proposaré jocs , materials i situacions que propicien descobriments i interaccions. I segur que moltes vegades jo seré la més sorpresa...
Ja ho anireu veient... que aniré penjant les meves propostes i experiments...
Però com dic sempre: "No és màgia, és ciència".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada